Tuesday, December 24, 2013

Allah,maafkn aku kerana melupakanmu.

bismillahirrahmanirrahim.teringat sehari before spm,hari ak break dgn org yg ak 'syg','cinta'...masa tu hancurnya hati ak...time nges2 tuuu..,tibe2 teringat Allah.,teringat selama 8 bulan ak mcm 'sesat'.yeah,bile syg seseorng tu lebih2,ak mcm hilang arah,panik...utk org yg xpenah rase maybe korang ckp benda ni remeh je...but,ak betul2 regret..,ak kesal syg manusia lebih drpd ak syg allah.yelah kan,bile fikir2 balik apa je la yg manusia boleh bagi...ganjaran yang allah akn bg kita nanti lagi besar...dlm nges2 tu ak cari kwn rapat ak.,she said that:jgn terlampau berharap dekat benda yg x pasti...sekali lagi ak silap.,ya,benda tu sume x pasti...we are just humans...,kita hanya mampu merancang,Allah yg tentukan..yang paling sedih,ak lupe yang Allah selalu ada dengan aku,selalu jaga aku.,setiap nafas ak,setiap hari ak,keceriaan n kesedihan aku semuanya Allah sentiasa ada...,tapi,aku terlupa semua benda tu kerana manusia.lalainya aku.,menyesal memang menyesal...aku salah,.aku patut syg allah dulu,jd muslimah yg baik,jd hambaNya yg baik,jd anak yg solehah.,jd org yg baik...maka,Allah akn hantar lelaki yg baik utk ak...ni semua pengajaran utk ak.,.yup,boleh dikatakan yg aku menyesal kenal dgn dia.,tapi,bila aku fikir2 balik...ad hikmah kenapa ak knal dgn dia.,maybe sebab allah nk ajar aku mcm mane nk hidup di masa akn dtg.,and kat situ jgk membuktikan yg cinta manusia ni xkemana pn.,takat dunia je.,kau bercinta bagai nk rak pn,kalau Allah dah takdirkn xlme,maka xlme laaa...insya-allah,ak sedang berubah...mencari cinta Allah...susah. ?? ak pn tataw nk ckp susah ke x.,yelah nk buat benda baik bkn senang,tapi kalau buat benda jahat,senang je kan,..aku yakin Allah nampak semua usaha yg aku cuba lakukn...,walau sebesar zarah pn kebaikan yg kita buat tu,Allah tetap nampak...for example,korng xbuang sampah merata2...tu semua Allah nampak.Allah sentiasa ad...Dia x pernah tinggalkan kita even in a blinking of an eye...semoga Allah terima semua ibadah kita.insya-allah.amin~

No comments:

Post a Comment